Ogłoszenie

Piszcie opinie na temat tej strony na PW.Też o tym jak by ją można zmienić.

#1 2009-04-17 23:58:21

TomoSiara

http://gamefreedom.pl/forum/Themes/Sullen/images/headadmin_167.png

Skąd: Ty wiesz to czego ja nie?
Zarejestrowany: 2009-04-17
Posty: 25
Punktów :   

Dyrektor gry odpowiada na pytania

Co miesiąc Gaute Godager, dyrektor gry Age of Conan, odpowie na najważniejsze pytania zadawane przez graczy na forach. Oto pierwsza runda pytań!

Na wstępie muszę wyjaśnić, że te pytania pochodzą bezpośrednio od graczy. Czas spędzony na dyskusjach z wami, naszymi szanownymi klientami, jest nie tylko koniecznością – jest ogromną przyjemnością:-). –Gaute

P: Kiedy zaczną działać bonusy z budynków gildii?

Bonusy z budynków „działają” już teraz. Problem polega na tym, że przy atutach nie pokazuje się odpowiedni dymek podpowiedzi. Pracujemy nad tym i wkrótce problem ten zostanie rozwiązany przy pomocy patcha. Ponadto, wydawało nam się, że bonusy były dość „skąpe”, więc postanowiliśmy je zwiększyć.

Obie te zmiany zostaną wprowadzone w tym samym momencie.

P: Czy zamierzacie usunąć albo zmienić system uczniowski pozwalający postaciom awansować z poziomu 19 na 80 w zaledwie 32 godziny gry?

System uczniowski zostanie ograniczony do 20 poziomów. Takie było oryginalne założenie, ale gdzieś po drodze wkradł się bug. Wszystkie tego typu błędy związane z systemem awansowania traktujemy niezwykle poważnie.

P: Czy planujecie poprawić umiejętności zawodowe, żeby były jeszcze bardziej interesujące/przydatne?

Poprawa i ewolucja systemu rzemieślnictwa to z pewnością bardzo ważne zadanie. Zreorganizowaliśmy pracujące nad Conanem drużyny tak, aby zajęło się tym więcej osób.

Niedawno odkryliśmy także kilka bugów, które „ukryły” dużą część pracy, jaką włożyliśmy w tworzenie systemu rzemieślniczego. Wiele opcji i możliwości było po prostu niedostępnych. Choć może to brzmieć dziwnie, to należy pamiętać, że gry MMO składają się z tak wielu części, że nawet my nie jesteśmy czasem w stanie wszystkiego ogarnąć. Te ukryte możliwości są gotowe do zaprezentowania. Tak więc w najbliższym czasie można spodziewać się nowych rzeczy, jak również odkrycia tych, które do tej pory były niedostępne.

P: Czy w najbliższym czasie zostanie uruchomiona opcja Gildia vs Gildia PvP?

Do trzeciego poziomu rozbudowy twierdzy zakradł się błąd, który uniemożliwił systemowi PvP prawidłowe działanie. Fakt, że taki bug pojawił się w ostatecznej wersji gry, jest dla nas powodem do wstydu i naprawiliśmy już błąd. Patch pojawi się już wkrótce. Pozwoli to graczom w pełni uczestniczyć w oblężeniach PvP. Zwiększyliśmy także bonusy wynikające z systemu Twierdzy PvP. Na najwyższym stopniu będą się one równać mniej więcej dwóm poziomom.

P: Czy usunęliście z gry wieże oraz węzły zasobów na obszarach PvP, czy też zostaną one wprowadzone później?

Opcja wież została wyłączona tuż przed startem serwerów, ponieważ uznaliśmy, że nie sprawują się tak dobrze, jak byśmy sobie tego życzyli. Planujemy bardzo niedługo ponownie włączyć je do gry. Tak zwane „Mniejsze cele” dadzą szansę nie-aż-tak-elitarnym gildiom na odrobinę zabawy przy oblężeniach PvP, ale znacznie mniejszym kosztem niż atak na Twierdzę!

P: Czy planujecie wprowadzić moderatorów/Mistrzów Gry na serwerach role-playing, by wymusić trzymanie się zasad role-playing?

Jeśli kwestia utrzymania „czystości” na serwerach role-playing naprawdę leży ci na sercu, możesz spróbować przyłączyć się do „Wyznawców Asury”. To świetny sposób na to, by poznać gry MMO od kuchni. Z tego, co wiemy, wiele osób bardzo ceni sobie uczestnictwo w tym programie. Chcę jeszcze dodać, że nigdy nie będziemy „nękać” ludzi, którzy próbują odgrywać swoje postacie mówiąc im: „nie jesteś dostatecznie dobrym graczem”. To, czego chcemy uniknąć, to na przykład niepotrzebne rozmowy przy pomocy l33ta na otwartych kanałach. Jest dla mnie bardzo ważne, żeby ludzie na serwerach RP nie izolowali się w zamkniętych społecznościach, którymi rządzą tajne zasady i za których nieprzestrzeganie można wylecieć. Definicja role-playing jest bardzo szeroka. Choć wciąż nie planujemy ściśle wszystkiego nadzorować, system RP traktujemy bardzo poważnie. Naturalną koleją rzeczy jest więc, że będziemy pracować nad ulepszeniami, które okażą się korzystne dla społeczności RP.

P: Czy wciąż planujecie wprowadzenie systemu łowców nagród?

Mamy wiele nazw i pomysłów dla takiego systemu. Na początek wyjaśnię może, czym on jest. To system PvP, w którym gracze odczuwają konsekwencje konkretnych typów zachowań (w szczególności nękanie graczy z niskimi poziomami). Istnieją dwa sposoby, by temu zapobiec. Możemy stale nadzorować grę, albo też pozwolić graczom wziąć sprawy w swoje ręce. Sposób, w którym my nadzorujemy grę, został nazwany systemem „Zbiega” i w międzyczasie powstało w związku z nim kilka pomysłów. Jeśli zaś pozwolimy graczom wziąć sprawy w swoje ręce, będzie to oznaczało możliwość wyznaczenia nagrody za głowy postaci zachowujących się w „nieodpowiedni” sposób.

Na początek zdecydowaliśmy wprowadzić system nadzoru – w szczególności dotknie on graczy, którzy „gankują” na „lowbiesach” albo żerują na graczach o znacznie niższym poziomie doświadczenia. Zmiana ta zostanie wprowadzona w czerwcu w ramach poprawki PvP Evolution. Istnieje kilka powodów, dla których zdecydowaliśmy się właśnie na ten krok. Najważniejszym z nich jest fakt, że system „policyjny” powinien dodać więcej przewidywalności i „uczciwości” poczynaniom graczy. Nie możemy polegać wyłącznie na tym, że urażony gracz lub gracze wyznaczą nagrodę. (tak jakby niskopoziomowe postacie, które kilkukrotnie zostały zabite przez tego samego gracza mogły zaoferować coś wartego zachodu w zamian za ściganie 80 poziomowego złoczyńcy!)

P: Czy zamierzacie poprawić narzędzia gildii (na przykład podatki)?

Cały czas pracujemy nad ich rozwojem, jak również nad ewolucją interfejsu. Nie chcemy jednak zdradzać szczegółów. Mogę tylko powiedzieć, że doceniamy konkretne sugestie i korzystamy z nich, by ulepszyć grę!

P: Czy zamierzacie dopracować bossów w lochach? Tak, żeby nie był to jedynie większy, silniejszy i mający więcej punktów życia motłoch...

Odpowiedź na to pytanie składa się z dwóch części. Po pierwsze, bardziej zaawansowane SI dla bossów zostało zarezerwowane dla wysokopoziomowych walk, głównie od 70 poziomu wzwyż. Po drugie – cały czas pracujemy nad zmianami i poprawkami dla kilku średniopoziomowych potyczek. Gdy tylko zostają ukończone, zaimplementujemy je do gry. Spróbujcie na przykład nowego lochu na Czarnym Zamku, a zrozumiecie, co mam na myśli! =)

P: Czy zamierzacie w jakiś sposób skłonić graczy do odwiedzania miast innych gildii? Może przez odmienną architekturę albo punkty handlowe?

Nad tą kwestią debatujemy już od dłuższego czasu. Prawdziwy problem z miastami gildii leży w samej ich naturze. Na popularnym serwerze może być nawet 30-40 takich miast. Jak więc sprawić, żeby każde z nich było unikatowe?

Doszedłem więc do wniosku, że „unikatowość” każdego z nich powinny odzwierciedlać Twierdze, a w szczególności Legendarne Twierdze, które pojawią się w dodatku Kingship (to nazwa robocza projektu, nad którym pracujemy!). Są one unikatowe i będzie ich zaledwie kilka na całym świecie.

Chcemy też nadać miastom gildii więcej wyrazistości poprzez ulepszenie rzemieślnictwa. Planujemy także wprowadzić herby gildii, a także niewielkie wariacje na temat wnętrz. Wrócimy do tego później, ale wyraźnie widzimy, że ta część gry wymaga dopieszczenia.

P: Czy możesz powiedzieć, jak umiejętności postaci wpływają na rozgrywkę?

Niektóre spośród dymków podpowiedzi przy umiejętnościach i statystykach były zbyt nieprecyzyjne. W wielu przypadkach bardzo trudno było zrozumieć, na czym to wszystko polega. Zajęliśmy się tym elementem i wkrótce pojawi się jego ulepszenie. Wtedy znajdziecie tam wszystko, co chcielibyście wiedzieć na temat umiejętności i statystyk. Najzwyczajniej w świecie jest to zbyt obszerny temat, by zajmować się nim tutaj.

P: Czy macie jakieś plany, by ulepszyć pomoc ze strony Mistrzów Gry, tak żeby ewentualne problemy były rozwiązywane w znacznie krótszym czasie niż teraz?

Tak jak powiedziałem wcześniej, wielki sukces gry nieco nas zaskoczył – to spowodowało niedostatki w obsłudze klientów. Rekrutujemy nowych pracowników i mamy plan szybkiego polepszenia sytuacji poprzez szereg tymczasowych rozwiązań. Następnie zajmiemy się tworzeniem lepszych i trwalszych opcji. Funcom zawsze był dumny z poważnego podejścia do kontaktów z klientami. Bardzo się staramy, by udowodnić, że to prawda.


--------------------------------------
Gram na Polskim serwerze AoC Cymeryjczykiem.Więcej informacij nie podam.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.narutoarea.pun.pl www.pedagogikawnow.pun.pl www.hero.pun.pl www.oligo.pun.pl www.butterflies.pun.pl